אני בעל עסק קטן ורוצה ליווי וייעוץ ארגוני – מה מקומו של הגורם האנושי בתהליך?

1במקרים רבים אני פוגשת בעלי עסקים קטנים עד בינוניים שמכירים בעובדה שיש בעסק שלהם מספר כשלים ניהוליים.

פונים אליי בפנייה לחיפוש אימון אישי/ עסקי/ ארגוני מתוך ידיעה שקיים קושי עוצר, וללא הבנה מה ההבדל בין ההתמחויות השונות בתחום הייעוץ ומה בפועל מתאים להם בעסק. למשל, פגשתי מספר עסקים שלקחו שירותי איזו – תו תקן איכות לעסקים מתוך הבנה מוטעית כי אלו יספיקו על מנת לקדם את העסק ולפתור בעיות תהליכיות. אחד הקשיים, וכבר כתבתי על כך בבלוג, הוא הקושי בתהליך ההטמעה. במידה ואתה עוסק בתהליכי ארגון ושיטות- כפי שחברות איזו מייצרות, אתה זקוק לתמיכה גם בתהליך המלווה לאחר קבלת התקן ויש להוסיף, ראייה הנדסית לעיתים רחוקות לוקחת בחשבון את הגורם האנושי כגורם מפתח בתהליך.

יודעים מהי ועדת וינוגרד? אם כן, סימן שאתם בהחלט בעניינים! להיות בעניינים זה תמיד כיף, חשוב ואפילו שימושי. כי כשאתם בעניינים, אתם יכולים להשיג את הטוב ביותר בכל תחום, כמו הזמנות לחתונה מעוצבות, לימודים אקדמאיים ומשכנתא משתלמת.תצליחו!

בבואנו, כיועצים הנותנים שירות לך, בעל העסק, ואנו באים מדיספלינה התנהגותית עלינו לבחון ולאפיין וכן להטמיע שינוי ארגוני תוך לקיחה בחשבון  של הגורם העיקרי בתהליך: נכון, זהו הגורם האנושי. נוכל לכתוב רבבות ספרים מקצועיים הכוללים אלפי תיאוריות ארגוניות, אולם ללא התייחסות לשוני בין ארגון לארגון הקשור לאופי האנשים והגורמים האנושיים המרכיבים אותו לא נוכל להצליח בשום תהליך.

להפך, עלול להיווצר הרושם שהתחום נשלט בידי שרלטנים ולא אנשי מקצוע אמיתיים שמובילים לשינויים לטווח הארוך בעסק.

אני ממליצה לפנות אליי, או לכל יועץ אחר ולבחון את מידת הרצינות והמקצועיות הנובעת מההבנה שלא מדובר בארגון כמערכת נוקשה וחסרת חיים, אלא כל עסק הינו מערכות אורגנית ודינאמית שיש להתייחס להשפעות החיצוניות והפנימיות המלוות אותו בכל רגע נתון.