כמה פעמים ספרת עד עשר, כמה פעמים, ושום דבר לא קרה?

1 (2)הנעת עובדים- התמודדויות של מנהלים בעסקים קטנים ובינוניים

כל כך הרבה פעמים פונים אליי מנהלים בשאלה: “אבל הסברתי לו כ”כ הרבה פעמים המ אני רוצה שהוא יעשה… אבל אני מסביר ונותן כלים ושום דבר לא קורה…כמה פעמים אני יכול לספור עד עשר, כמה פעמים???”

אז מסתבר שמרבית המנהלים בעסקים קטנים ובינוניים לא רוצים לפטר ולגייס עובדים מטעמים ברורים וידועים: שיגרת עבודה וחיים קשר אישי, אמון, תפקוד יחסית גבוה, מקצועיות או דרישות לתהליך הכשרה ארוך של עובד חדש וכמובן..כן כמובן גם לשלם יותר למישהו חדש…

אז ככה, מסתבר, שאצל רוב העובדים, (מניסיוני כיועצת ארגונית וגם כמובן מידע בתחום) ינוכל לגלות שיפור ועשייה מצויינת של מגוון המשימות והמטלות הנדרשות מהם. למעשה, תוך מספר שעות ניתן לאפיין את יכולת העובד לבצע עבודתו וכן את רמת המוטיבציה שלו בארגון.

אולם, במידה וכיועצת עברתי את השלב הראשון עם העובד והסתבר שעדיין הוא לא מצליח לבצע חלק מעבודתו או את מרביתה יש לבחון את הקשיים וההתנהלות בארגון הן של העובד והן של העובדים סביבו וכמובן את סביבת העבודה שלו (שחלק מבעלי העסקים הקטנים לא מודעים לחשיבותה ובתקציב קטן ניתן לשנות אווירה שלמה בעסק).

בדרך כלל ניתן לבנות תהליך הכשרה קצר לעובד שבוחן את יכולתו המקצועית והאישית ולהתאים את עבודתו וביצועיו לנדרש ממנו. במידה ואני מגלה במהלך התהליך כיועצת ארגונית, שיש פרמטרים נוספים שלא נלקוח בחשבון בתחילת התהליך – גיבוי מנהל, שכר עבודה וכולי אני מטפלת בנושא בהתאם.

הדבר הכי חשוב בעבודתי כיועצת ארגונית עם עובדים ואנשים בכלל – שמירה  על כנות ואמינות מקצועית אל מול העובד, לשים את הדברים באופן הכי גלוי על השולחן וליצור גישור בין העובד למנהל בדרך רותמת ולא הרסנית.

מהר מאוד המנהל מגלה שבדרכים יצירתיות ורותמות ומעט שונות אולי מאותם כיוונים וצורת התנהלות בהן, נקט ניתן להגדיל הן את תפוקות העובד והן את שביעות רצונו מהעבודה.

כמובן שלי כיועצת ארגונית- אין סיפוק גדול מזה!!!